Etiketter

fredag 4 december 2020

TunaLulea-podcast: Hjärtans fröjd

Själv är jag inte riktigt säker på om Melissa officinalis - eller, om man så vill, citronmeliss lika med Hjärtans fröjd - verkligen funkar på alla sätt som beskrivs i Per Nilssons klassiska ungdomsbok med den hjärtvärmande titeln. Att Hjärtans fröjd är skön, det håller jag däremot definitivt med om, precis som läsupplevelsen av boken!

Hur kom det sig att MiK-killarna Hjalmar och Jonathan plockade upp just denna bok? Jamenvisst, ett par ex låg ju i klassrummet men jag måste erkänna att dom var aningen undanskymda där på fönsterbrädan.. Så kanske var det bara lyckliga omständigheter, helt enkelt!

I vilket fall så tycker jag det är superkul att killarna fastnade för boken och blev lite nyfikna på Per Nilsson och hans författarskap. Sedan blev det också ett riktigt intressant podcast-episod till TunaLulea-podden! Möjligen kommer vi att följa upp detta på något sätt men det får framtiden utvisa. I vilket fall: passa på och lyssna Hjalmar och Jonathans bokprat om 'Hjärtans fröjd' - jag tycker att också den upplevelsen är en fröjd i sig. Gå vidare på denna länk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar