Etiketter

lördag 5 mars 2022

Intervju med Johan Berglund (Ma, NO, Tk)


Jag har under många år haft en tydlig känsla av att Tunaskolans lärare är alltför anonyma - det går knappt att hitta e-postadresser till oss utan omfattande inloggningar eller ordentlig research! Helt galet såklart och det är delvis därför vi på Elevens val MiK har dragit igång en serie med lärarintervjuer.

Denna gång har Muhammad på MiK haft en pratstund med Johan Berglund som sedan ett par år tillbaka undervisar hos oss i matematik, NO och teknik - och utöver detta är han en fena på pedagogisk IT-användning generellt. 

Du hittar intervjunTunaLulea-podden som givetvis också finns tillgänglig på Spotify - se denna direktlänk - och på många andra plattformar. Denna podcast-episod med Johan kan du också lyssna på direkt här nedanför.


P.S. Jag som språklärare känner nu tydligt att jag har missat något viktigt i min gärning: jag måste se till att mina elever känner till mästerverket 'The Great Gatsby'!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar