Etiketter

måndag 21 december 2020

TunaLulea-podcast: Per Nilsson



Hur det nu kommer sig så pratstunder med författare är inte det vanligaste inslaget i min jobbvardag - i synnerhet inte Live On Air på YouTube, tillsammans med Tuna-elever! Antagligen har jag missat målet något kopiöst under alla år men - med lite tur - har jag kanske ytterligare ett par år kvar för att försöka reparera skadan.

I vilket fall kom tomten tidigt det här året, i form av ett meddelande från Per Nilsson: han skulle gärna träffa 9a-killarna Jonathan och Hjalmar som hade gjort en riktigt bra TunaLulea podcast-episod efter att ha läst Pers ungdomsklassiker 'Hjärtans fröjd'.

Jag måste säga att jag var ganska så 'starstruck' inför denna YouTube-sändning men både Per och killarna bjöd på sig själva på ett sätt som gjorde att det hela blev en - ja - fröjd! Superkul, extremt intressant och som ytterligare en tänkbar guldkant så kan det kanske bli en uppföljning också: Per har faktiskt skrivit en fortsättning på sin succébok..!

Stort tack till Per och killarna - vi hörs och syns On Air!

P.S. Klart det skall gå bra att endast lyssna på visdomsorden; du hittar TunaLulea-podcast här - eller på Spotify! - och just denna episod skall du kunna dra igång direkt här nedanför.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar