Etiketter

onsdag 2 december 2020

Johan & Niilo: Då och nu

Det har börjat komma in riktigt bra elevmaterial från EV MiK till vår TunaLulea-podcast - superkul - men klart att vi gamlingarna också måste få vara med och leka! Jag pratade med rektorn Marcus om detta och sade att jag skall fråga kollegan Johan om han skulle kunna tänka sig att haka på. Det tyckte Marcus var en bra idé, jag hörde med Johan och svaret kom direkt: 'vi kör'!

Jag har under flera år i dessa sammanhang använt mig av ett arbetsflöde som går ut på att att först streama Live på YouTube - snacka om att man då skärper sig helt automagiskt! - och sedan använda ljudinspelningen från videon för att fixa en motsvarande podcast-episod. Två feta flugor på en rejäl smäll, med andra ord. Sagt och gjort - Johan och jag bestämde oss för att prova detta för vår första 'brainstorm'-snack och allt fungerade faktiskt hyfsat bra.

Såklart tittade vi en del i backspegeln denna gång men framöver lär det vara full fart framåt. Helt klart är att vi kommer att ha med oss gäster i den pandemisäkra StreamYard-'studion' och kanske just du - kollega, rektor eller helt enkelt(!) en guru inom utbildningsområdet - skulle ha lust att vara med? Det kanske går att ordna i så fall - mejla oss!

På det stora hela tror jag att vi nu har upplägget någorlunda klart för oss men se & lyssna själv och hör gärna av dig till oss med förslag och funderingar; TunaLulea-podcast hittar du på Anchor och just detta avsnitt kan du lyssna också direkt här på sidan.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar