Etiketter

torsdag 19 december 2019

Otto fixade julpengar - genom e-sport!


Det är hyfsat omdiskuterat, detta med e-sport - det kan väl inte vara sunt att sitta vid en skärm tills ögonen blöder, till ingen nytta?! Nåväl, tydligen går det att kombinera e-sport med att också hålla på med lite andra saker som exempelvis gammaldags fysisk idrott! Så gör i alla fall Otto Stoltz (bra efternamn, förresten) som vid skrivande stund går i 8b på Tunaskolan och har blivit hyfsat omskriven genom att han fixade ganska så bra med julpengar genom en e-sportturnering i - såklart - Fortnite!

Kollegan Johan tipsade mig om Ottos framgångar och då var det tämligen självklart att höra om jag skulle kunna få en snabb intervju med Fortnite-mästaren. Det visade sig gå bra och han ställde faktiskt upp helt gratis vilket jag uppskattade väldigt mycket :)

Ljudet på videon kan möjligen vara låg, trots att jag har försökt fixa det i efterhand - dessa mobiltelefoner är aningen struliga! - men det går faktiskt att lyssna på intervjun med bättre ljudkvalla genom min pod OnAirWithNiilo. Såklart kan du lyssna också direkt här på sidan:



Tack till Otto för intervjun - och till Johan för tipset! Det kommer att bli riktigt skoj att följa Otto - och kanske andra e-sportare från Tuna? - framöver.

God Jul till er alla och passa på och tryck på den där 'Subscribe' (prenumererar?) knappen på min YouTube-kanal DViSonAir (den andra, på engelska, heter BeSmartOnAir) och podden OnAirWithNiilo - då blir det ännu lättare att sprida bra vibbar :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar